Nejenom ze sportovních výkonů živ je český badminton. Nesporného úspěchu na poli marketingu totiž dosáhla i nová identita, kterou Český badmintonový svaz představil v lednu. A uznání nepřichází zrovna sporadické, ale hned ze tří velmi prestižních stran. Druhé místo z pohledu českého Art Directors klubu za měsíc leden nebo článek na prestižním zahraničním serveru, zabývajícím se identitami - Worldbranddesign.com. Opět si vypůjčíme to nové, české a badmintonové - NOT BAD, co myslíte?
Nejen po správné sportovní cestě chce jít náš badminton. Turnaje s českou účastí se kvůli nepříznivé koronavirové situaci stále nekonají, a tak nám radost dělají i jiné věci, které jsou ale neméně důležité a přispívají k obrazu celé badmintonové rodiny. Jednou z nich je i přerod po grafické a designové stránce.
Nejnovější úspěch hlásí nová identita českého badmintonu z populární AdParády, kterou připravuje Art Directors Club, jenž se pohybuje na české scéně už od roku 1993. Sdružení kreativců, které, mimo jiné, vyhlašuje každoročně také ceny Creative Awards. Že se badmintonová identita dostala mezi takové kampaně, které mají na svědomí MALL nebo Mattoni, se dá považovat za velký úspěch celého týmu Triple Bang Agency, jenž novou identitu pro český badminton připravil.
O tom, že se nový design dostal až daleko za hranice republiky, pak svědčí také další zajímavé stránky, které se redesignu a identitám věnují. Jednou z těch velmi sledovaných je web Worldbranddesign.com. Pro stránky se vyjádřil i jeden z hlavních autorů z Triple Bang Agency - Pavel Čada. “Velká zodpovědnost a zároveň pocit, že děláte něco speciálního, to je vytváření nové tváře jakéhokoliv sportu. Nechtěli jsme úplně používat zažité státní symboly, věřím, že unikátním spojením míčku se slovy “BAD”, jsme docílili něčeho, co vzbudí emoce a dá identitě tu správnou šťávu,” stručně shrnul snažení celého týmu agentury Čada.
Na webu známé designerské dvojice Armin Vit, Bryony Gomez Palacio, který má název www.underconsideration.com, se neobjevují ledajaké projekty. Však je také dvojice, původem z Mexika, považována za jedny z lídrů designu, identity a on-line komunikace ve Spojených státech a má za sebou řadu cen a projektů, které pomáhali měnit on-line svět, a především spojovat kreativní lidi z celého světa. Proto je zásah i na jejich web opravdu stopou, kterou se sluší připomenout a která je pro český projekt, velmi ojedinělou.
Bylo by moc hezké, pokud by podobný ohlas, jaký sklidila nová identita českého badmintonu, měli také čeští hráči, a to především ti, kteří v následujících týdnech zabojují o olympiádu. Snad o nich v blízké budoucnosti napíší světové servery také.