Rebelský, svěží a moderní. Takhle by se chtěl prezentovat český badminton. A nová identita, kterou představil Český badmintonový svaz na tiskové konferenci, jde právě tímto směrem. "Smyslem je zaujmout logem a identitou, která začne vytvářet příběhy. Zažívá jich při badmintonu mnoho nejenom profesionál, ale také rekreační hráči, jejichž počet u nás raketově roste," seznamuje s novinkou Petr Koukal, předseda svazu.
Za novým logem stojí také jeden příběh. "Jednou mi Petr (Koukal) říkal, že většina lidí, kteří nejsou zapálení badmintonisté, často neví, jak se název hry píše. A tak jim prý vždycky nejjednodušeji vysvětloval, že to je jako "BAD" (v překladu - zlobivý), a toho jsme se chytili a Triple Bang Agency tomu pak dala konečnou podobu," popisuje Tomáš Urbánek, předseda marketingové komise badmintonového svazu. "Hledali jsme výrazný a hravý symbol, který půjde rozpracovat do dynamické identity. Vyslali jsme tím signál, že se badminton profesionalizuje a že na to jdeme hravou cestou," uvádí dále Urbánek.
Náležitě hrdý je na novou identitu také předseda svazu Petr Koukal. Ten si dal jako jeden z hlavních cílů své práce přivedení většího počtu mládeže, která nebude chtít hrát badminton pouze na amatérské úrovni, ale bude se jím chtít i živit. A právě nová tvář by k tomu měla přispět. "V současné době nám sice několikanásobně stoupá počet rekreantů, což mě těší. Ale zároveň potřebujeme přilákat mladší generaci, která se bude chtít v badmintonu prosadit. Doteď je to často spíše koníček pro ty děti, které nebaví jiné sporty. To chceme změnit," připomíná odhodlaně Koukal.
A jak se marketingový počin líbí samotným hráčům? Hodně nadšeně vypadal při představování Adam Mendrek. "Jsem nesmírně rád, že nové vedení přišlo nejen s novým systémem, ale i s novou identitou českého badmintonu. Přijde mi, že je to atraktivní a zároveň dravé pojetí našeho sportu a věřím, že i tímto logem a novým marketingem oslovíme širší veřejnost," obsáhle hodnotí rebranding pětadvacetiletý reprezentant, trénující v západočeské Plzni.
K Mendrekovi se přidali i dva další badmintonisté, kteří bojují o účast na olympijských hrách v Tokiu. "Je to určitě krok vpřed a moc se mi to líbí," hodnotí první dojmy česká jednička Milan Ludík. V podobném duchu pak vidí přerod Českého svazu badmintonu i Kateřina Tomalová, jenž je společně s Ludíkem nejblíže k zisku účastnického místa na hrách v Japonsku. "Logo se mi líbí moc a jak říkal už Tomáš (Urbánek), je hodně dynamické a líbí se mi více možností jeho použití," vyjmenovává přednosti zkušená hráčka, jenž se připravuje v Dánsku.
Nejvýřečnější rodák z Českého Těšína Mendrek pak ještě přidává další poselství. "V neposlední řadě snad dostaneme i díky nové identitě tenhle náš sport do škol, protože to je dle mého názoru ta největší potřeba do budoucna. Tam teď možná už vyrůstají ti noví šampioni, co nás brzy nahradí," doplňuje svůj názor o dravém marketingovém kroku, v současné chvíli 155. hráč světového žebříčku.
Nová identita by měla, kromě své vizuální podoby, přilákat také více sponzorských peněz a na to navázanou větší profesionalizaci badmintonu. "My se budeme hráčům snažit připravit maximálně profesionální podmínky, ale budeme k nim také maximálně nároční a chtít po nich výsledky," konstatuje Koukal, který má také další sen. "Chtěl bych, aby se světoví hráči, cestující na turnaje do Evropy, zastavili na tréninky i u nás. Máme úžasnou polohu a pokud se povede nám podmínky zprofesionalizovat a mít kvalitní reprezentanty, potom k nám bude jezdit i kvalitní sparing," uzavírá Koukal.